Termékek Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

ÁSZF

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(2024. április 5-től hatályos)

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Bevezetés

1.1 A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) szabályozzák a Magyar Természetjáró Szövetség (nyilvántartási szám: 01-02-0000049, székhely: 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 31., a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett www.turistashop.hu weboldalon elérhető webáruház (a továbbiakban „Webáruház”) használatát, működését, amelynek során lehetőség van a Webáruház kínálatában levő áruk (a továbbiakban: „Áru”) megvásárlására, a Szolgáltató, mint kiadó által kiadott Turista Magazin (a továbbiakban: „Magazin”) előfizetésére. Az Áru és a Turista Magazin együttesen a továbbiakban termékek.

A TEKA használatáról bővebb tájékoztatás itt olvasható: www.termeszetjarokartya.hu, és a hozzá tartozó ÁSZF pedig az alábbi linken érhető el: www.termeszetjarokartya.hu/aszf.html

A Magazinról és a kiadóról bővebb tájékoztatás itt olvasható: www.turistamagazin.hu.

1.2 A Webáruházban történő vásárlással a Szolgáltató és a Webáruház szolgáltatásait igénybe vevő (a továbbiakban: „vásárló” vagy „előfizető” vagy „igénylő”, együttesen: „Vásárló”) között szerződés jön létre. A szerződés tartalmát jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”), a vonatkozó jogszabályok és a Webáruház felületén található adott termékre vonatkozó részletes tájékoztatás határozza meg. Az ÁSZF a Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződés részét képezi. A Vásárló a jelen ÁSZF-et a vásárlás előtt köteles megismerni.

1.3 A Szolgáltató és a Vásárló között árura és Magazin megvásárlására létrejövő szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), utóbb nem lesz hozzáférhető.

1.4 A Szolgáltatónak magatartási kódexe nincs.

1.5 A szerződés nyelve a magyar.

1.6 A Vásárló a Webáruházban történő vásárlással a jelen ÁSZF-ben foglaltakat elfogadja. Amennyiben a Vásárló az ÁSZF-ben foglaltakat nem fogadja el, úgy nem lesz jogosult a szolgáltatás igénybevételére.

2. A szolgáltató adatai

A szolgáltató neve: Magyar Természetjáró Szövetség

A szolgáltató székhelye: 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 31. II/3.

A szolgáltató nyilvántartási száma: 01-02-0000049

A szolgáltató adószám: 19001511-2-42

A nyilvántartásba vevő hatóság (törvényszék) neve: Fővárosi Törvényszék

Telefonszám: +36-1-311-2467

E-mail cím: info@termeszetjaro.hu

Adatkezelési nyilvántartási szám(ok): NAIH-103005/2016, NAIH-104467/2016, NAIH-10419/2016,

A Szolgáltató egyben a Magazin kiadója.

3. A szolgáltató ügyfélszolgálatának adatai

Név: Tengerszem Túrafelszerelés és Túrabolt (Tengerszem Túra Kft.)

Cím: 1074 Budapest, Dohány utca 29.

Ügyfélszolgálati idő: H – P 10:00 – 19:00

Telefon: +36-1-322-1606

E-mail: webaruhaz@tengerszem.hu

4.Tárhely szolgáltató adatai

A tárhelyszolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft

A tárhelyszolgáltató cégjegyzékszáma: 09-09-020636

A tárhelyszolgáltató székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Telefonszám: 0612345011

E-mail: info@shoprenter.hu

5. ÁSZF hatálya és módosítása

Jelen ÁSZF rendelkezései 2017. február. 01. napján léptek hatályba. A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF jogszabályi keretek közötti módosítására. A Szolgáltató az aktuális módosításról rövid felhívás formájában a nyitó oldalon tájékoztatja a Vásárlókat. A módosítást követően a Webáruházban történő vásárlással a Vásárló elfogadja a módosított ÁSZF rendelkezéseit.

6. Fogalmak

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

Szerződés: a Szolgáltató, mint eladó és a Vásárló mint vevő között a Webáruház és elektronikus levelezés (távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz) igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Vásárló: a Webáruházon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.

Előfizetés: a Vásárló részéről a Szolgáltató által kiadott Magazinnak a Vásárló által meghatározott időszakra vonatkozó megrendelése a Webáruházon keresztül.

TEKA Kártya: Természetjáró Kártya felirattal és a Szolgáltató, mint kibocsátó logójával, valamint vonalkóddal ellátott, névre szóló, a Szolgáltató által a jelen ÁSZF 1.1. pontjában elérhető tájékoztatóban részletezett kedvezmények igénybevétele céljából kibocsátott plasztik kártya.

7. Adatkezelés

A Webáruház használatához szükséges adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, az adatokat a Szolgáltató csak a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben kezeli és használja fel. Az Adatvédelmi szabályzat a következő linken érhető el: www.turistashop.hu/adatkezelesi-szabalyzat

II. A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK SZABÁLYAI

1. A megvásárolható termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

1.1 A Webáruházban a Szolgáltató feltünteti a termékek nevét, leírást ad a termékek lényeges tulajdonságairól, továbbá a termékről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján szereplő leírás tájékoztató jellegű, a termékek fotói bizonyos esetekben illusztrációk, nem mindig felelnek meg a valóságnak.

1.2 A termékek vételára a mindenkori hatályos általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazzák. A termékek vételára magyar forintban (Ft/HUF) van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségét.

1.3 A Webáruházból megrendelhető termékek vételárai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja.

1.4 Amennyiben bármely termék vonatkozásában akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató a Webáruház felületén tájékoztatja a Vásárlót az akcióról.

2. Hibás ár

2.1 A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy a Webáruházban feltüntetett adatok (vételár, termék elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás vételár kerül feltüntetésre az adott termékre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő hibás árra (pl. „1”,- Ft-os ár), akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő értékesítést, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

2.2 A raktárkészlet változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek annak ellenére „raktáron” lévőként szerepelnek, hogy valójában nincsenek raktáron. Az ilyen esetekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, a Szolgáltató az ilyen helyzet felismerését követően tájékoztatja a Vásárlót.

3. Az adatbeviteli hibák javítása

3.1 A megrendelés véglegesítése előtt a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van arra, hogy az általa bevitt adatokat módosítsa (a bevitt adatok a böngészőben a vissza gombra kattintva javíthatóak).

3.2 A Vásárló felelőssége, hogy az által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, mert a megadott adatok alapján kerül sor a számlázásra és a megvásárolt termék kiszállítására.

3.3 A megrendelés elküldésével a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Vásárló hibás, pontatlan adatbeviteléből eredő minden kárát és költségét a Vásárlóra hárítani. A Szolgáltató a hibás, pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítéséért való felelősségét kizárja. A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége akadályozhatja a visszaigazolás kézbesítését, ami gátolhatja a szerződés létrejöttét.

4. A vásárlás menete

4.1 A Szolgáltatás igénybevétele regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetséges.

4.2 A főoldalon található „Regisztráció” menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra. A regisztráció során a következő adatokat kell megadni:  (i) vezetéknév,  (ii) keresztnév,  (iii) értesítési telefonszám,  (iv) e-mail cím,  (v) jelszó (jelszó megerősítése). A regisztráció során a Vásárlónak meg kell adni a számlázási adatait, akkor is ha az megegyezik a szállítási címével. A „Tovább” gomb megnyomásával a regisztráció megtörténik. A regisztrációról visszaigazoló e-mail érkezik a Vásárló megadott e-mail címre. A regisztráció során megadott adatok tárolásra kerülnek, és a legközelebbi vásárlás alkalmával a Vásárlónak a regisztrált e-mail cím és jelszó megadásával már csak be kell jelentkeznie.

4.3 A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a Webáruház termékei közül válasszon és a kiválasztott terméket megvásárolja. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak ismertetőjét. Amennyiben a Vásárló az adott terméket meg kívánja vásárolni, úgy az adott termékhez tartozó „Kosár” gombra kattintva, a terméket a Vásárló virtuális kosárba helyezi. A Vásárlónak a „Kosár” funkció felületen, a „Megtekintés” gombra kattintva lehetősége van ellenőrizni a kosárba helyezett termékeket, továbbá a várható szállítási költségeket, ellenőrizheti a termék árát, a mennyiséget, illetve módosíthatja „Kosár” tartalmát. Amennyiben nem kívánja módosítani a „Kosár” tartalmát, úgy a Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a „Kosár” felületről a „Pénztár” funkciót válassza. Amennyiben a „Kosár” tartalmának megtekintése után a Vásárló úgy dönt, hogy még további termékeket szeretne a kosárba helyezni, a „Vársárlás folytatás” gomb választásával folytathatja a vásárlást. Ha a Vásárló nem szeretne további terméket vásárolni, és ellenőrizte a megvásárolni kívánt termék darabszámát, illetve a Vásárló mindent rendben talál, a „Tovább a pénztárhoz” gombra kell kattintania. Ezt követően a Vásárlónak lehetősége van arra, hogy regisztrált vásárlóként bejelentkezik vagy – amennyiben erre még nem került sor – regisztrál vagy a regisztráció nélküli vásárlást választja.

4.4  A Magazin előfizetés vásárlása esetén a megrendelés során lehetőség van a előfizetés kezdő hónapjának kiválasztására.

4.5 A regisztráció nélküli vásárlás választása esetén a Vásárlónak szintén meg kell adnia a vezetéknevét, keresztnevét, értesítési telefonszámát, e-mail címét, továbbá számlázási és szállítási címét, mely adatok ebben az esetben nem kerülnek tárolásra. A vásárlás típusának kiválasztását illetve a vásárlás típusától függően a szükséges adatok megadását követően a „Tovább" gombra kattintva a Vásárlónak lehetősége van a szállítási és fizetési mód kiválasztására. A rendelése elküldése előtte a Vásárló még egyszer ellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve a szállítási és számlázási adatokat, valamint megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatban „Rendelés összesítése” funkció használatával.

4.6 A megrendelés leadására, azaz ajánlat elküldésére „Megrendelés” feliratra kattintással kerül sor. A Webáruházban történő megrendeléssel a Vásárló minősül ajánlattevőnek. A Vásárló és a Szolgáltató között a szerződés a Vásárló megrendeléssel tett ajánlatának Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre jelen ÁSZF rendelkezései szerint. A megrendelés leadása – Szolgáltató visszaigazolása esetén – a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

4.7 A Webáruház köteles a Vásárló részére a megrendelést visszaigazolni e-mailben. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. A visszaigazoló e-mail a Webáruház részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Webáruház és a Vásárló között. A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Webáruháztól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Ha a Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt egy (1) napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-17 óra között történik.

4.8 A megrendelt Áru a megrendelés visszaigazolásától számított 8 munkanapon belül kerül kiszállításra, vagy személyes átvétel esetén a megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanapon belül vehető át a Szolgáltató ügyfélszolgálatán.

4.9 A megrendelt TEKA Kártya a megrendelés visszaigazolásától, valamint a kitöltött adatlap beérkezésétől számított 15 munkanapon belül kerül kiküldésre.

4.10 A megrendelt Magazin előfizetés első lappéldánya a vásárlás során megadott első hónap 10. napjáig, ezt követően pedig, az előfizetés tartama alatt, minden hónap 10. napjáig megérkezik a megrendelésénél megadott szállítási címre. Amennyiben ez nem történik meg, azt a Vásárlónak haladéktalanul jeleznie kell az elofizetes@turistamagazin.hu e-mail címre küldött e-mail üzenetben.

4.11 A szállítási határidőkre vonatkozó információ tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelzi a Szolgáltató a Vásárlónak. Jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt a Szolgáltatót a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja.

4.12 Amennyiben a Vásárló a továbbiakban nem kívánja a Webáruházat igénybe venni és regisztrált felhasználó, úgy bármikor jogosult a regisztráció törlésére a Webáruháznak küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. A Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

4.13 Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésre, köteles erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

4.14 Amennyiben olyan terméket szeretne megrendelni, amely jelenleg nem elérhető a Webáruházban ezen igényét jelezheti az turistashop@termeszetjaro.hu  e-mail címen.

5. Fizetés

5.1 Fizetési lehetőségek:

készpénz (utánvét esetén, kizárólag Áru vásárlása esetén)

bankkártyás fizetés (OTP csoport, részletes tájékoztató: http://www.turistashop.hu/otp-bankkartyas-fizetesFontos, hogy a személyes átvétel esetén nincs lehetőség bankkártyás fizetésre!

online fizetés (PayPal, részleteses tájékoztató: (LINK)

5.2 A Webáruházban vásárolt termékek ellenértékéről, a Szolgáltató, a törvényi kötelezettségének eleget téve, a NAV által elfogadott számlát állít ki, amely a kiszállításkor a csomagba kerül behelyezésre. A Turista Magazin éves előfizetése esetén, az éves előfizetésről kiállított számla a NAV által elfogadott formátumban a Vásárló által megadott e-mail címére elektronikusan kerül megküldésre.

5.3 Az Áru utánvéttel történő megfizetése esetén, az átvételnél fix összegű pénzkezelési díj kerül felszámolásra a fizetendő összegtől függetlenül. A GLS futár pénzkezelési díja: 650,- Ft bruttó. Utánvétnél, az Áru ellenértékét, a szállítási díjat és a pénzkezelési díjat egyösszegben a csomag átvétele előtt kell megfizetni a kézbesítő futárnak.

6.Szállítás

6.1 Áru megrendelése esetén:

Személyes átvétel: a megrendelt Árut a Vásárló személyesen is átveheti a Szolgáltató Ügyfélszolgálatán ügyfélszolgálati időben.

Házhozszállítás: a Webáruházban megvásárolt Árut a Tengerszem Túra Kft. (székhely: 1072 Budapest, Rákóczi út 32. fszt., cégjegyzékszám: 01-09-949522, [raktározás, csomagolás]) és futárszolgálat (GLS, vagy MPL házhozszállítás) közreműködésével kerül kiszállításra. Az Áru közvetlen kiszállítását, azaz a szállítási címre történő eljuttatását a GLS  vagy MPL futárszolgálat (a továbbiakban: „futárszolgálat”) végzi. A csomagfeladásról, érkezésről  e-mail és sms értesítést is küld a futárszolgálat. A kínált szolgáltatás kifogástalan biztosításához szállítási cím, az e-mail cím és esetlegesen a mobil telefonszám pontos megadása szükséges. A csomag feladásakor, a futárszolgálat rendszeréből e-mail értesítést küld a csomag érkezésének várható időpontjáról, csomagszámmal, utánvét összegével, és akár a kiszállítás időpontja módosításának lehetőségével. A kézbesítés napjának reggelén újabb értesítést küld a futárszolgálat, a csomag várható kézbesítésének időintervallum meghatározásával. Mobiltelefonszám megadása esetén sms értesítést is küld a futárszolgálat. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik jellemzően 8-17 óra közötti időszakban. Ha a futárszolgálat nem talál senkit a megadott címen, értesítést hagy, és a Vásárló az abban megadott telefonszámon érdeklődhet a diszpécsertől a csomag után. A futárszolgálat a sikertelen kézbesítést követően még egy alkalommal újra megkísérli a csomag kiszállítását és kézbesítését. Amennyiben a futárszolgálat kiszállítási kísérlete második alkalommal is sikertelen, a futárszolgálat az Árut vissza viszi a Szolgáltató ügyfélszolgálatára és a megrendelés törlésre kerül.

- Szállítás Csomagautomatába: a Webáruházban megvásárolt Árut a Tengerszem Túra Kft. (székhely: 1072 Budapest, Rákóczi út 32. fszt., cégjegyzékszám: 01-09-949522, [raktározás, csomagolás]) és a FOXPOST vagy MPL közreműködésével kerül kiszállításra. Az Áru közvetlen kiszállítását, azaz a Vásárló által megjelölt csomagautomatába történő eljuttatását a FOXPOST vagy MPL futárszolgálat végzi.

FOXPOST:

Ha a Vásárló 3 napon belül nem veszi át a csomagját a Csomagautomatából, úgy Foxpost a küldeményt a csomagautomatából begyűjti és saját telephelyére visszaszállítja,  majd továbbítja Szolgáltató részére . A küldemény átvételéhez szükséges kódot a Szolgáltató bocsátja a Címzett rendelkezésére sms vagy viber üzenet útján, aki köteles gondoskodni arról, hogy a kód illetéktelen harmadik személy számára ne válhasson megismerhetővé.

 MPL Csomagautomata:

Ha a Vásárló 2 napon belül nem veszi át a csomagját a Csomagautomatából, úgy MPL a küldeményt a csomagautomatából begyűjti és és beszállítja a postára. Ekkor a címzett SMS-ben és emailen újabb tájékoztatást kap arról, hogy csomagja mely postán került elhelyezésre és azt meddig veheti át.. A küldemény átvételéhez szükséges kódot a Szolgáltató bocsátja a Címzett rendelkezésére sms vagy email üzenet útján, aki köteles gondoskodni arról, hogy a kód illetéktelen harmadik személy számára ne válhasson megismerhetővé.

MPL PostaPont/Postán maradó: Az MPL a címzettnek e-mailen és SMS-ben kap értesítést a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről. A postán maradóként feladott küldemények átvétele a posta nyitvatartási idejében lehetséges.

„A Vásárló – minőségi kifogás nélkül – az Áru cseréjét az átvétel napjától számított 14 (tizennégy) napon belül kezdeményezheti a Szolgáltató ügyfélszolgálatán vagy az ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségein.

 

A Szolgáltató az át nem vett Árukat hat (6) hónapig őrzi meg, ezt követően pedig újra értékesíti. Az át nem vett Áru vételárát, a Szolgáltató a Vásárló erre irányuló, egy (1) éven belül előterjesztett írásbeli kérelmére, a vásárlás Vásárló általi igazolása és az utaláshoz szükséges adatok megadása mellett  utalja vissza  a Vevőnek.”

 

FIGYELEM: Webáruházunk jelenleg külföldi címre nem szállít!

Szállítási díj:

GLS Házhozszállítás:

 

Szállítás díja (bruttó)

Egységesen

Utánvét

2099,- Ft

650,- Ft

Szállítás FOXPOST csomagautomatába:

 

Egységesen

1142,- Ft

 

MPL Házhozszállítás:

Egységesen                                                         1947,- Ft

Szállítás MPL csomagautomatába:

 

Egységesen

MPL postán maradó:

Egységesen

MPL PostaPont:

Egységesen

1547,- Ft

 

1770,- Ft

 

1858,- Ft

 

Az MPL csomagfelvétel hetente 1-2 alkalommal történik.

 

GLS kapcsolat: telefonos ügyfélszolgálat: +36 1 802 0265 (munkanapokon 7.00-20.00 óráig, GLS honlapja szerinti tájékoztatás

FOXPOST kapcsolat: Telefonos ügyfélszolgálat: +36-1-999-0-369 (munkanapokon 08:00-20:00)

       MPL kapcsolat: telefonos ügyfélszolgálat: 06-1-767-8282 (Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00, csütörtökön 08:00-20:00 óráig)

 

Tengerszem Túra Kft. kapcsolat:

Tengerszem Túrafelszerelés és Túrabolt (Tengerszem Túra Kft.)

Cím: 1074 Budapest, Dohány utca 29.

Ügyfélszolgálati idő: H – P 10:00 – 19:00

Telefon: +36-1-322-1606

E-mail: webaruhaz@tengerszem.hu

 

6.3 Magazin megrendelése esetén

  • Magyar Posta: a Magazin aktuális lappéldánya a Magyar Posta útján kerül kiküldésre a Vásárló által megadott szállítási címre. A szállítás költségét a Szolgáltató viseli. 

III. HÍRLEVÉL

A Vásárló a regisztráció során vagy regisztráció nélküli vásárlás esetén az adatok megadásakor engedélyezheti hírlevél küldést. A hírlevél szolgáltatást igénybe vevő Vásárló a hírlevélre történő feliratkozással előzetes, önkéntes és kifejezett hozzájárulását adja, ahhoz, hogy az általa megadott e-mail címére a Szolgáltató a termékeire, szolgáltatásaira vonatkozó tájékoztatást tartalmazó hírlevelet küldjön, továbbá hogy az e-mail címét a hírlevél szolgáltatásnyújtása céljából kezelje. Amennyiben a Vásárló a továbbiakban nem kívánja a hírlevél szolgáltatást igénybe venni, úgy a Webáruháznak küldött e-mail üzenetben kérheti az által megadott e-mail hírlevél listáról való törlését, vagy a hírlevélben szereplő leiratkozás linken keresztül leiratkozhat.

IV.ELÁLLÁSI JOG

1. Határidő

1.1 A fogyasztó Vásárlót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a továbbiakban: „Rendelet”) alapján termék vásárlása esetén elállási jog illeti meg. A fogyasztó Vásárló a termék átvételétől számított tizennégy (14) naptári napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől.

1.2 Ha a fogyasztó Vásárló több terméket vásárol és ezek eltérő időpontban kerülnek szolgáltatásra, illetve ha a termék több darabból vagy tételből áll, akkor a fogyasztó Vásárló az utoljára szolgáltatott darabnak az átvételéről számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja az elállás jogát. A fogyasztó Vásárló az elállási jogot egyébként a szerződés megkötése és a termék átvételének a napja közötti időszakban bármikor gyakorolhatja.

2. Az elállási jog gyakorlásának módja

2.1 A fogyasztó Vásárló az elállási jogát az elállásra vonatkozó kifejezett nyilatkozata után gyakorolhatja. Nyilatkozat minta: LINK

2.2 Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó Vásárló az elállási nyilatkozatát a tizennégy (14) napos határidőn belül elküldi a Szolgáltatónak. A fogyasztó Vársárlónak kell bizonyítania azt, hogy az elállási nyilatkozatot határidőben megküldet a Szolgáltató részére.

2.3 Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a Rendeletben és jelen ÁSZF-ben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

3. A Szolgáltató kötelezettségei a fogyasztó Vásárló elállása esetén

3.1 Ha a fogyasztó Vásárló a Rendelet és jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően határidőben eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül köteles visszatéríteni a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ide értve a teljesítéssel összefüggésben felmerült valamennyi költséget ide értve a termék kiszállítási díját is, kivéve azt a szállítási díjat, amely a Vásárló által választott legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási móddal kapcsolatban felmerült többletköltség.

3.2 A fogyasztó Vásárló elállása esetén a Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján azonban a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

3.3 Amennyiben a Vásárló hibás és/vagy pontatlan bankszámlaszámot vagy posta címet közöl, és ezért a Szolgáltató nem tud határidőben eleget tenni visszatérítési kötelezettségének, úgy ez esetben a Szolgáltatót a késedelem miatt felelősség nem terheli.

3.4 A Szolgáltató a termék ellenszolgáltatásaként megfizetett összeget mindaddig vissza tarthatja, amíg a Vásárló a terméket nem szolgáltatta vissza, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

4. A fogyasztó Vásárló kötelezettsége az elállása esetén

4.1 Ha a Vásárló a Rendeletben és jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve ha a Szolgáltató vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A terméket a Szolgáltató ügyfélszolgálatának a címére kell visszaküldeni.

4.2 A Vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését.

4.3 A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel azaz a Szolgáltató követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését, továbbá azon értékcsökkenés és kár megtérítését, melyek a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból erednek.

4.4 A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően mozgó vagy álló kép rögzítésére alkalmas eszközzel rögzítésre kerül a vissza küldött csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség.

5. Az elállási jog gyakorlásának kizártsága

5.1 A Vásárló a Rendelet 29. § szakaszában foglalt esetekben nem gyakorolhatja az elállási jogát, így különösen de nem kizárólag  (i) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;  (ii) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;  (iii) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;  (iv) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;  (v) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.

V. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

A Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint egyéb hatályos magyar jogszabályok irányadóak.

1.Kellékszavatosság

1.1 A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben a Ptk. alapján.

1.2 A Vásárlót a kellékszavatossági igény alapján az alábbi jogok illetik meg: kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését kivéve ha termék kijavítása vagy kicserélése lehetetlen vagy ha a kijavítás vagy kicserélés a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági jog teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletkötelezettséget eredményezne.

1.3 A Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta vagy ezeknek nem tud eleget tenni vagy a Vásárló kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt a Vásárló árleszállítást kérhet, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől elállhat.

1.4 Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

1.5 A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról a másikra is áttérhet, azonban az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

1.6 A Vásárló a hibát a hiba felfedezése után késedelem nélkül, amennyiben a Vásárló fogyasztó, úgy legkésőbben a hiba felfedezésétől számított két (2) hónapon belül köteles közölni a Szolgáltatóval.

1.7 A kellékszavatossági igény általános elévülési ideje egy (1) év, azonban amennyiben a Vásárló fogyasztó, úgy a kellékszavatosság elévülési ideje két (2) év, azaz a szerződés teljesítésétől számított két (2) év elteltével a fogyasztó vásárló nem érvényesíthet kellékszavatossági igényt a Szolgáltatóval szemben.

1.8 Amennyiben a fogyasztó Vásárló a kellékszavatossági igényét a szerződés teljesítésétől számított hat (6) hónapon belül érvényesíti, úgy a hiba közlésén illetve annak igazolásán kívül, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta nincs további bizonyítási kötelezettsége. Amennyiben a fogyasztó Vásárló a kellékszavatossági igényét a szerződés teljesítésétől számított hat (6) hónap elteltével érvényesíti, úgy köteles bizonyítani azt, hogy a termék hibája már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2.Termékszavatosság

2.1 Kizárólag a fogyasztó Vásárló – választása szerint a kellékszavatossági igény érvényesítése helyett – a termék gyártójával szemben termékszavatossági igényt érvényesíthet.

2.2 A fogyasztó Vásárló a termékszavatossági igénye alapján a termék hibája esetén a termék kijavítását, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – kicserélését kérheti a gyártótól. Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

2.3 A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

2.4 A szerződés teljesítésétől fogva fogyasztó Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy a termék hibás volt.

2.5 A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta vagy a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

2.6 A fogyasztó Vásárló a termék ugyan azon hibája miatt választása szerint érvényesíthet kellékszavatossági igényt a vele szerződése kapcsolatban álló Szolgáltatóval szemben vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a gyártóval szemben, ha ezen igények érvényesítésének a feltételei fennállnak. Ha a gyártó a termékszavatossági kötelezettségét teljesíti és a terméket kijavítja  vagy kicseréli, a kicserélt termékre, illetve a termék kijavítással érintett részére a fogyasztó Vásárlóval jogviszonyban álló Szolgáltató kellékszavatossági kötelezettsége megszűnik, azonban a gyártó vonatkozásában fennmarad, a kijavított vagy kicserélt termék vonatkozásában kellékszavatossági kötelezettség a gyártót fogja terhelni.

2.7 A fogyasztó Vásárló a hibát késedelem de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két (2) hónapon belül köteles közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó vásárló a felelős. A termék forgalomba hozatalától számított két (2) év elteltével a termékszavatossági igény érvényesítésének joga megszűnik.

3. Jótállás

3.1 A jótállásra kötelezett a jótállás időtartama alatt köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

3.2 Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt vagy termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Azonban a jótállás helyett érvényesíthető kellékszavatossági vagy termékszavatossági igény érvényesíthető.

3.3 A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett a kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

3.4 A jótállási jogok megszűnése esetén a jogosult a szavatosság vagy kártérítés szabályai alapján kérje a hibás teljesítés orvoslását, ha ennek feltételei egyébként fennállnak. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

3.5 Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás esteit.

A kötelező jótállás esetei:

  1. „Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;
  2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
  3. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
  4. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
  5. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
  6. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
  7. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
  8. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
  9. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
  10. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
  11. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
  12. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
  13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;
  14. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
  15. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon, telefaxkészülék, több funkciós készülék;
  16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő, kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
  17. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
  18. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
  19. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
  20. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
  21. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
  23. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
  24. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
  25. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
  26. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
  27. villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
  28. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett;
  29. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.” 

VI. JOGÉRVÉNYESÍTÉS

1. Panaszkezelés

1. A Vásárló a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élhet, amelyet a Szolgáltató jelen ÁSZF 2. pontjában megjelölt elérhetőségeken terjesztheti elő.

2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Webáruház és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak a Vásárló rendelkezésére:

bejegyzési a vásárlók könyvébe: a vásárlók könyve a Szolgáltató ügyfélszolgálatán elérhető;

panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról;

- békéltető testület:

A Békéltető Testület hatáskörébe tartozó ügyek

A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságosságával, és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével, kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.

Ez azt jelenti, hogy amennyiben akár adás-vételi, akár vállalkozói szerződés alapján nyújtott szolgáltatás nem felel meg a jogszabályokban, illetve a szerződésben foglaltaknak a vevő, illetve a megrendelő a Békéltető Testülethez fordulhat. Fontos tehát, hogy a békéltetést csak a fogyasztó, mint magánszemély kezdeményezheti.

A Békéltető Testület hatáskörébe nem tartoznak bele azok az ügyek, amelyekre jogszabály más szerv hatáskörét állapítja meg.

Természetesen az már nem akadálya a Békéltető Testület eljárásának, ha más hatóság már lefolytatta az eljárást, és azt jogerősen befejezte, de a panaszos továbbra is úgy érzi, hogy az ügyének a Békéltető Testület hatáskörébe tartozó elemét még nem bírálták el.

A Békéltető Testület eljárása

Az eljárás megindítása

A Békéltető Testület a panaszbeadványokat a csatolt iratok alapján, valamint személyes meghallgatás, illetve kivételesen szakértői bizonyítás alapján dönti el.

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Testülethez.

Az eljárás megindításához a kérelemben az alábbiakat szükséges feltüntetni:

·         a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

·         a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét,

·         a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb?). Ezeket a dokumentumokat csatolni kell a kérelemhez,

·         a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni,

·         az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt.

A fenti feltételek megléte esetén a kérelmet az a Békéltető Testület jogosult kivizsgálni, amelyik illetékességi területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye található.

Ha a kérelem tartalmazza az eljárás megindításához szükséges adatokat, akkor a testület hatáskörének és illetékességének megállapítása esetén a Békéltető Testület elnöke a meghallgatási időpontot tűz ki a felek számára.

Az elnök a meghallgatás kitűzött időpontjáról a feleket a kérelem másolatának egyidejű kézbesítése mellett kellő időben előzetesen értesíti.

A kitűzött meghallgatás során a konkrét beadványokat főszabály szerint a Békéltető Testület tagjaiból választott 3 tagú tanács bírálja el. A tanács egy-egy tagját a panaszos illetve a vállalkozó jelöli ki. Erre a kijelölési kötelezettségre a meghallgatási időpontot kitűző levélben hívja fel a Békéltető Testület elnöke a felek figyelmét. Az eljáró tanács harmadik tagját a felek által kijelölt két tag választja ki. Lehetőség van természetesen a törvény adta keretek között egyedül eljáró tag kijelölésére is, ha az ügy megítélése lehetővé teszi.

 

A kijelölés megkönnyítéséhez a meghallgatást kitűző levélhez mellékelve van minden esetben a Békéltető Testület tagok listája.

Ha a felek bármelyike a megadott határidőn belül nem él a jelölés lehetőségével, vagy a két kijelölt testületi tag a kijelölésüktől számított három napon belül nem egyezik meg a harmadik tag személyében, az eljáró tanács hiányzó tagját a testület elnöke jelöli ki.

A panasszal érintett vállalkozónak lehetősége van a testületi tag kijelölését tartalmazó levelében az üggyel kapcsolatos álláspontjának kifejtésére. A vállalkozó ekkor nyilatkozik arról is, hogy a tanács döntését magára nézve kötelezőnek ismeri-e el.

Az eljárás során -  melyben kiemelkedő jelentősége van a meghallgatásnak - az eljáró tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja.

Alapvető követelmény, hogy az eljárás során a feleket azonos jogok illetik meg, mindkét fél kifejtheti az üggyel kapcsolatos álláspontját, indítványt tehet stb.

A békéltető testület határozatai

Ha a bepanaszolt gazdálkodó szervezete az eljárás során arról nyilatkozik, hogy a tanács döntését kötelezésképpen fogadja el, a törvény szóhasználatával élve aláveti magát, akkor a tanács minden esetben kötelező határozatot hoz, melynek érvényét tekintve azonos egy bírósági határozatéval és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni.

Ha az eljárás célja maradéktalanul teljesül, és egyezség születik a felek között akkor az egyezség formájában egy kötelező érvényű határozatba foglalják, melyhez fűződő joghatások megegyeznek az alávetés során említettekkel.

A tanács kötelező határozatának, illetve a határozattal jóváhagyott egyezségnek a végrehajtását - abban az esetben, ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a határozatban foglaltaknak - a bíróságtól kérheti a fogyasztó.

Ha a panasszal érintett gazdálkodó szervezet az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem fogadja el, vagy az eljárásban nem vesz részt, úgy az eljáró tanács a rendelkezésre álló dokumentumok és bizonyítékok mérlegelése alapján ajánló határozatot hozhat.

Ajánlás jellegű határozat esetében a gazdálkodó szervezet nem köteles eleget tenni a határozatban foglaltaknak. Ilyen esetekben a fogyasztónak írásban értesíteni kell a testületet, ha a határozatban foglaltakat a gazdálkodó szervezet nem hajtja végre. Abban az esetben, ha a gazdálkodó szervezet a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a testület továbbítja az értesítést a testületet működtető kamarának, illetve a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnek. Ezek a szervek - a fogyasztó nevének megjelölése nélkül - jogosultak, illetve, ha az ajánlásban foglaltak a békéltető testület határozata szerint a fogyasztók széles körét érintik, - a panasszal érintett vállalkozás nevének feltüntetésével - és az eljárás eredményét nyilvánosságra hozni.

 

Ha az ügy megítélése érdemben nem lehetséges, vagy a panaszos igénye megalapozatlan a tanács megszünteti az eljárást.

Jogorvoslat, fellebbezés

A törvény rendelkezései értelmében az illetékes törvényszék előtt csak abban az esetben van lehetőség a határozat megtámadására, ha az eljáró tanács eljárási szabályt sértett, a megtámadás csak a határozat megsemmisítésére irányulhat.

A tanács határozata nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. Tehát a bírói út igénybe vételére a Békéltető Testületi eljárás lefolytatását követően is van lehetőség.

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:​

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím: bekeltet.bkik.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület illetékességi területe: Baranya, Somogy és Tolna Vármegye!

e-mail: info@baranyabekeltetes.hu

web: www.baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon:

46/501-090 (új ügyek)

46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62/554-250/118

Ügyfélfogadás: Hétfő és Szerda: 9.00-11.00 között

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

https://www.bekeltetes-csongrad.hu/

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hhttps://bekeltetesgyor.hu/

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

https://www.hbmbekeltetes.hu/

Pest Megyei Békéltető Testület

1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: 06-1-792-7881

Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php

vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62/554-250/118

Ügyfélfogadás: Hétfő és Szerda: 9.00-11.00 között

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

https://www.bekeltetes-csongrad.hu/

 

VII.SZERZŐI JOG

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A www.turistashop.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a www.turistashop.hu weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogosult: a Magyar Természetjáró Szövetség

VIII. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA, KIZÁRÁSA

1.1 A Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra. A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alábbiak miatt, bármilyen okból is következtek be:

  • bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
  • a Webáruházban megjelenített termék kifogyása. A Szolgáltató bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes.
  • Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.
  • Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
  • Bármely szoftver nem megfelelő működése.
  • Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

A Szolgáltató kizárja felelősségét minden közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruházhoz való csatlakozás, a Webáruház megtekintése miatt következett be.

1.2 A Szolgáltató nem vállal felelősséget az adatvesztésből, a szoftver-helyreállításból, állási időből a Vásárlónál esetlegesen felmerülő károkért és elmaradt haszonért, valamint a Vásárlónál bármilyen okból a termék használata során jelentkező következménykárokért sem.

1.3 A Vásárló teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. A Szolgáltató ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

2. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, illetve a jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:

  • Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk”);
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésnek eljárási szabályairól;
  • 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény;
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CIII. törvény;
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
  • az elektronikus hírközlési szolgáltatások és infrastruktúra fejlesztésének, kiépítésének ösztönzéséről, a jogszabályi háttér akadálymentesítéséről szóló törvénymódosításokról szóló 2015. évi CXXXVIII. törvény

A hivatkozott jogszabályok kötelező rendelkezései a szerződő felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.

Budapest, 2024. április 5.

Magyar Természetjáró Szövetség